Hur kan vi hjälpa ditt företag?
Fyll i formuläret så hör vi av oss.
Lästid: 5 minuter.
Den nya one-stop-lösningen SmartConnect innebär hög nätverkshastighet i alla Silvans butiker, hög driftsäkerhet och nya digitala affärsmöjligheter – allt samlat på ett ställe med en enda kontaktpunkt.
”Tidigare hade vi flera olika leverantörer för våra nätverk, fiberförbindelser, och övervakningen av nätverket. Dessutom var vi själva tvungna att hitta en tekniker om något skulle fixas i en butik. Numera räcker det med att vi kommer ihåg ett telefonnummer”, säger Lars Knudsen, it-chef på Silvan.
Den danska byggvaruhuskedjan har valt att samla alla sina nätverkstjänster hos GlobalConnect, vilket enligt Lars Knudsen är “en enormt positiv förändring”.
Silvan hade egentligen redan bestämt sig för en annan leverantör som skulle uppdatera butikskedjans lokala nätverk. Men så knackade GlobalConnect på dörren med en ny allt-i-ett-lösning som övertygade Lars Knudsen och hans kollegor på bara några minuter.
“Jag har aldrig tidigare sett en leverantör som kan erbjuda hela paketet”, säger it-chefen.
Det som tidigare krävde flera tjänster från olika leverantörer med sina egna portaler, prisplaner, hårdvara och experter finns nu samlat i en enda lösning. En tjänst som GlobalConnect är ensamma om att kunna erbjuda sina kunder i Norden.
Lösningen, som Silvan nu har implementerat, heter SmartConnect och riktar sig främst till större företag med kontor, butiker eller andra arbetsplatser utspridda på flera orter. För ett fast månadsbelopp och utan en initial investering får man en komplett hanterad nätverkslösning som är blixtsnabb och pålitlig och där säkerheten är första prio från dag ett. Allt hanteras via ett digitalt system vilket gör att användaren bara behöver ha en enda kontaktpunkt.
Framöver kommer all Silvans datatrafik, både via den lokala (LAN) och den externa (WAN) anslutningen att röra sig snabbt, säkert och smidigt genom GlobalConnects fiberinfrastruktur.
”För en butikskedja som Silvan har ett fungerande nätverk blivit lika kritiskt som kassaapparaten. Mycket av handeln sker via internet idag, och vårt kassasystem måste kunna prata med både lagret och hemsidan. Det är helt enkelt sinnessjukt viktigt att det funkar”, säger Lars Knudsen från Silvan.
“Nu är vi säkra på att vi alltid har den senaste tekniken, att vårt nätverk är noga övervakat och att problem blir lösta snabbt. Sammantaget är det en riktigt stark grund för oss att i ännu högre grad kunna utnyttja de digitala möjligheter som finns – både gentemot anställda och kunder”, säger Silvans it-chef.
Beslutet att lägga ut hela nätverket på GlobalConnect kändes självklart för Silvan. De har valt att jobba med en slimmad it-organisation som saknar resurser dedikerade för den krävande uppgiften som det kan vara att drifta ett stort företags nätverk.
Där ett felmeddelande från något av de 43 byggvaruhusen tidigare skulle ha aktiverat it-avdelningen kan Lars Knudsen och hans kollegor nu tryggt fokusera på andra uppgifter.
”Tidigare har mitt team fått diagnostisera och involvera rätt leverantörer när ett tekniskt problem uppstått i någon av butikerna. Nu kan den enskilda butiken istället kontakta GlobalConnect direkt, oavsett tidpunkt. De har överblick över hela nätet, lokaliserar snabbt felet och löser problemet”, säger han.
“GlobalConnect blir därmed vår förlängda arm och en samarbetspartner som tar fullt ansvar, snarare än bara en leverantör. Jag är väldigt nöjd med samarbetet så här långt”, säger Lars Knudsen från Silvan.
Hela lösningen hanteras med en fast månadsbetalning, utan initial investering
5 goda skäl att samla dina nätverkstjänster under ett tak
Fyll i formuläret så hör vi av oss.